søndag 24. januar 2010

Sokker, hals og hobbybøker.

Jeg har tenkt å prøve å få brukt hobbybøkene mine litt mer så i første omgang har jeg tenkt å bruke disse 3. Har startet på en jakke der jeg plukker litt mønster fra "barnestrikk, design egne modeller" av Kate Buller. I "Hekling, gammel teknikk i ny design" av Bente Myhrer og Lilly Secilie Brandal er det mange fine heklemønstre. I Drops hefte nr 114 er det endel som jeg har lyst å prøve ut.
Har strikket en hals til yngstemann av noe restegarn og noe har jeg mer av garn. Safirgarn.
Har strikket et par tykke sokker til min mann med garnet eskimo og pinne nr 9. Han tester de ut på fjelltur idag så får jeg se om de holder føttene hans varme. Blir flere par hvis de er funksjonelle. De styggeste sokkene jeg har strikket. Men her kan jeg ta av tåa når det går hull på den, hæl og under fot likens. Altså et slags lappeverk. Eget mønster med andre ord inspirert fra andre par jeg har sett og tenkt praktisk for senere.


Ha ei fin uke.

1 kommentar:

Marit Johanne sa...

Hyggelig at du vil være med på jubileumstrekningen min! Det er så koselig å besøke de forskjellige bloggene til de som blir med. Du har en fin blogg. De sokkene var jo veldig smart laget. Det er ikke alltid utseende som er viktigst, men at det er praktisk.Håper de varmet godt.
Ha en fin uke!